«شورشیان» گاز سارین به کاربرده اند
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

نوشتۀ سیلویا کاتوری

 

مرکز مطالعات جهانی سازی. 10 ژوئیه 2013

مضمون : جنگ ایالات متحده. ناتو

http://www.mondialisation.ca/syrie-les-autorites-russes-affirment-avoir-la-preuve-que-les-rebelles-ont-utilise-du-gaz-sarin/5342324

 

سوریه : مقامات روسیه اعلام کردند

که مدارکی در اختیار دارند که نشان می دهد

«شورشیان» گاز سارین به کاربرده اند



سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ویتالی چورکین به روزنامه نگاران اعلام کرد که روسیه مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد که شورشیان طی 19 مارس در خان العسل نزدیک حلب از گاز سارین استفاده کرده اند.

چورکین اظهار داشت که : «نتایج آزمایشات کارشناسان روسیه بر اساس نمونه برداری از محل اصابت بمب شیمیائی را به ریاست کل سازمان ملل متحد تحویل دادم.»

علاوه بر این، نیروهای دولت سوریه 281 بشکه حاوی پلی اتیلن گلیکل، مونواتیلن گلیکل و مونواتانولامین، دیتانولامین و تری اتانولامین (1) در انباری که به گروه های تروریست در بانیاس، در ساحل مدیترانه، تعلق داشت کشف کرده اند.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MG5_2BfxDzE

8 ژوئیه، بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «این اندازه برای منهدم کردن یک شهر و حتی یک کشور کافی خواهد بود». دیپلمات سوریه دوباره از سازمان ملل متحد درخواست کرد که کارشناسان سلاح های شیمیائی را برای بازرسی به خان العسل در حلب گسیل کند.

در حالی که فرانسه دائما دمشق را به استفاده از سلاح شیمیائی علیه «شورشیان» متهم کرده است، امروز روسیه روی نتایج آزمایشات کارشناسان تکیه می کند که گزارشات دو روزنامه نگار فرانسوی از روزنامۀ لوموند را مردود می سازد. بین اعضای هیئت ویژه برای بررسی مسائل سوریه در سازمان ملل متحد، تا اینجا تنها کارلا دل پونت سوئیسی با شهامت و درستکاری  کاربرد سلاح شیمیائی توسط شورشیان را به رسمیت شناخته و با تحریف و دروغ پردازی های قدرت های حاضر در صحنه  مقابله کرده است. خانم کارلا دل پونت آغاز ماه می اظهار داشت که گاز سارین «توسط شورشیان به کار برده شده است و نه توسط مقامات دولتی».


1

1)      polyéthylène glycol, du monoéthylène glycol ainsi que du monoéthanolamine, du diéthanolamine, et du triéthanolamine

 






July 11th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی